Een klant die jou als partner beschouwt kun je veel eenvoudiger het grote plaatje laten zien

Terug naar overzicht

Hoe zien de relaties met jouw klanten eruit? Beschouw je hen puur als betalende partij of bouw je liever een langdurige relatie met je klanten op? Onze ervaring is dat we veel beter kunnen inschatten waar bedrijven behoefte aan hebben wanneer sprake is van een lange termijn relatie.

Soms weten klanten zelf niet goed wat ze allemaal kunnen krijgen of wat voor hen het beste werkt. Op zo’n moment helpt een goede relatie met het schetsen van het grotere plaatje.

Bedrijven die modern zaken willen doen, kiezen voor optimale bereikbaarheid. Dat bereiken ze met oplossingen waar internet, vaste en mobiele telefonie met elkaar zijn geïntegreerd. Ook combinaties met kantoorsoftware en mobiele applicaties behoren tot de mogelijkheden.

We vinden het belangrijk om steeds opnieuw naar deze klanten te kijken: met welke toepassingen kunnen we hen op dit moment het beste verder helpen? Kan een klant die nu nog gebruik maakt van een koperverbinding en meer snelheid wil ook glasvezel krijgen?

‘Gehackt worden overkomt mij niet’

Waar bedrijven in het mkb het nu zelf vaak nog laten liggen, is beveiliging. De noodzaak van het beveiligen van een internetverbinding ontgaat hen soms. “Gehackt worden, dat gaat mij niet gebeuren”, is vaak de overtuiging. Grote providers die een internetverbinding realiseren in een bedrijf, geven daar vaak gratis een kleine router bij. Een goedkope oplossing, waardoor bedrijven minder goed zijn beschermd.

Slaan hackers eenmaal toe, dan kunnen je bestanden worden geblokkeerd. En wil je opnieuw toegang krijgen, dan moet je daarvoor betalen. Of bestanden worden moedwillig beschadigd. Hackers kunnen het je moeilijk maken wanneer ze dat willen. Hier wordt vaak onvoldoende bij stilgestaan. Bij onze klanten proberen we dit soort scenario’s altijd te voorkomen.

Radar

Wil je klanten ook kennis laten maken met een aanvulling op je diensten, zorg dan dat je er bent op het juiste moment. Sta op de radar van je klanten. Zes maanden of een jaar later kan jouw expertise ineens wel heel nodig zijn. Voor ons zit het voordeel ook in lokale aanwezigheid waardoor we behalve kennis ook service en gemak bieden. Natuurlijk zijn er genoeg bedrijven die contact zoeken met grotere partijen buiten de regio. Maar hier in Drenthe zit net zo goed een enorm aantal bedrijven met een berg kennis. Maak gebruik van je lokale partners, want het kost je minder energie en minder geld.

Emotie

Voor grote partijen is het vaak lastig in te spelen op de belevingswereld van hun klanten, doordat de relatie geen emotie kent. In de samenwerking met een lokale leverancier zit meer beleving. Dat maakt het ook voor ons makkelijker schakelen. Als partner kunnen we goed inventariseren en worden zelden stappen overgeslagen.

Spreekt onze manier van werken je aan of wil je meer weten over de mogelijkheden die we je kunnen bieden als het gaat om werken in de cloud? Kijk dan bijvoorbeeld eens naar onze pagina over ICT-diensten.