Op deze manier investeert InBusiness ICT in de relatie met de klant

Terug naar overzicht

Op het moment dat ik InBusiness ICT begon, wilde ik een lange termijn relatie met mijn klanten. Dat was precies wat ik bij mijn werkgever KPN miste: een bredere interesse in elkaar en voor wat je aan het doen bent.

Ik wilde niet steeds geleefd worden. Inmiddels is InBusiness uitgegroeid tot een partij die naast de klant staat en dezelfde dag nog een probleem oplost. Managers bij een bedrijf helpen we steeds vaker te voorkomen dat bedrijfsgevoelige informatie de deur uitgaat.

Wanneer er iets aan de hand is bij klanten, kunnen we snel ter plaatse zijn. Weliswaar zit tachtig procent van ons klantenbestand in Drenthe, het merendeel van de vragen kunnen we op afstand oplossen. Komen we wel ter plaatse, dan is bijvoorbeeld een netwerkcomponent stuk of moet een installatie worden uitgebreid.

Het team van InBusiness ICT bestaat naast mezelf uit vier medewerkers van wie twee als engineer gespecialiseerd zijn in installeren en configureren. Ik onderhoud de relatie met de klant en mijn kennis over ICT is weliswaar op orde, maar vraag me niet een complete installatie te realiseren.

Werkplekken inrichten

Omdat de markt voor data groeit, hebben we ruim drie jaar geleden de naam van InBusiness Telecom aangepast naar InBusiness ICT. In rap tempo hebben we hier de kennis voor in huis gehaald en hebben we opleidingen via Microsoft gevolgd. Nieuwe functionaliteiten passen we eerst toe op onze eigen systemen: we willen zelf ervaren wat we de klant leveren.

Leergierig

We zijn complete werkplekken voor medewerkers op de werkvloer gaan inrichten. De jongens die werkplekken inrichten bij klanten en apparatuur installeren, zijn op z’n zachtst gezegd leergierig. Je hoeft hen geen instructie te geven. Ze zoeken alles zelf uit. Heel uitzonderlijk vind ik dat. Ik zie dat ze precies weten hoe ze alles moeten samenstellen. Dat is een groot verschil ten opzichte van mijn werk bij KPN, waar ik dat soort processen niet meekreeg en het verder van mij afstond. Nu zie ik wat op de werkvloer gebeurt en wat speelt bij klanten.

Volgens mij is dat ook één van de voordelen van een klein bedrijf: je bent sneller op de hoogte van wat zich bij je klanten afspeelt. Ik geloof dan ook dat iedereen moet doen waar hij goed in is. Ik configureer weliswaar geen systemen, maar ben goed in account management en ben daarnaast een makkelijke beller.

Met Business ICT wil ik naast de klant staan en dat is gelukt. Is er iets aan de hand, dan lossen we het diezelfde dag nog op. Onze klanten maken gebruik van een maandabonnement waar ze van af kunnen zien op het moment dat ze daartoe besluiten. Hebben we tien werkplekken op de werkvloer ingericht maar is de helft daarvan na een half jaar niet meer in gebruik? Dan kun je deze weer opzeggen.

Risico’s beperken

Dankzij de intensieve contacten met onze 250 tot 300 klanten zijn we goed op de hoogte van de risico’s die sommige bedrijven nog lopen als het gaat om beveiliging. Zijn ze beschermd tegen invloeden van buitenaf? Dat krijgen we van heel dichtbij mee. We proberen de ICT van een bedrijf zo in te richten, dat bedrijfsgevoelige informatie binnenshuis blijft. De mensen waarvoor wij werken en een goede relatie hebben, zijn geen machines. Ook zij doen soms dingen waar niet voldoende over na is gedacht. Op zo’n moment helpen wij de schade te beperken. Of beter nog: we zorgen voor een inrichting waarmee het helemaal niet meer fout kan gaan.

Wil je met ons sparren over een eventuele samenwerking en wat we voor jou en jouw bedrijf kunnen betekenen? Bel dan naar 0591 646122.