Ieder bedrijf is tegenwoordig een ICT- en telefoniebedrijf

Terug naar overzicht

Een vrij stellig standpunt. Is dit ook zo? Het is uiteraard niet het geval dat elk bedrijf een dienstverlener is op het gebied van ICT en telefonie. Maar de manier van werken binnen vrijwel elk bedrijf is online ingericht en daar sluit de titel op aan. Thuiswerken en werken op kantoor zijn nog steeds de twee werkvormen van dit moment en misschien blijft dit in de toekomst ook het geval. Ongeacht of je een werkplek op kantoor hebt of thuis is het een basisvoorwaarde dat hij goed ingericht moet zijn zodat je op een efficiënte manier kunt werken. De klant en ook jijzelf moet geen hinder ondervinden van het feit dat je bijvoorbeeld niet op kantoor aanwezig bent.

Een stap voor op je concurrent

Je wilt als bedrijf dezelfde service verlenen ongeacht de locatie van de werkplek van je werknemers. Toch zijn er een aantal knelpunten die zich kunnen voordoen. Je team is bijvoorbeeld telefonisch minder of niet goed bereikbaar als ze vanuit huis werken of er treedt vertraging op in processen omdat niet iedereen toegang heeft tot alle documenten. Hoe zorg je ervoor dat dit geen knelpunten zijn binnen jouw organisatie en hoe kun je je concurrent steeds een stap voor zijn en blijven? Dat doe je door ICT en telefonie volop in te zetten zodat interne en externe processen zo efficiënt mogelijk verlopen.

Telefonische bereikbaarheid

Op je werkplek thuis ben je niet vanzelfsprekend verbonden aan het zakelijke telefoonnetwerk. Je hebt je mobiele telefoon en eventueel je eigen vaste lijn. Als je moet bellen met een klant is het niet wenselijk dat je privé telefoonnummer het nummer wordt dat een klant gaat gebruiken. Tenzij jij dat zelf prima vindt. Bellen met een privé lijn komt ook minder professioneel over. Een app die je bijvoorbeeld kunt laten installeren is I AM. Die zorgt ervoor dat je belt via de telefooncentrale van het bedrijf. Het biedt een totaaloplossing voor communicatie. Als de app actief is communiceer je vanuit het bedrijf. Je schakelt hem aan het begin van je werkdag in en aan het eind van de dag sluit je het af. Op deze manier kun je tijdens werktijd zakelijk bellen met je privé mobiel of vaste lijn. Dit is een mooi voorbeeld van een hulpprogramma voor thuiswerken en het beschermt de privégegevens.

Werken in de cloud

Werken in de cloud betekent niets anders dan werken met een online opslag die altijd en overal beschikbaar en bereikbaar is. Vanaf je werkplek thuis log je in zodat je toegang hebt tot dezelfde programma’s en alle benodigde gegevens. Je merkt geen verschil met werken op kantoor of vanuit huis. Alles is online zo geregeld dat er geen verschil is en je op een efficiënte manier je werk kunt doen. Er gaat geen tijd verloren doordat je niet de beschikking hebt tot alle documenten.

Van jouw bedrijf ook een ICT- en telefoniebedrijf maken?

Ervaar jij binnen jouw organisatie knelpunten die kunnen worden ondervangen door de inzet van ICT en telefonie binnen jouw bedrijf? Heb je zelf niet de expertise in huis? Schakel een expert in die van elke werkplek een optimaal ingerichte werkplek maakt zodat je team altijd goed telefonisch bereikbaar is en altijd en overal toegang heeft tot alle programma’s en documenten.