Dit bedrijf krijgt sinds de coronacrisis driehonderd telefoontjes per ochtend via een app

Terug naar overzicht

Klanten van Kompas Zuidlaren merken niets van een verschil in bereikbaarheid tijdens de coronacrisis. De medewerkers van het kantoor, dat is gespecialiseerd in financiële zorgverlening, zijn nog altijd vanuit één telefooncentrale iedere dag bereikbaar.

Directeur Marcel Kooi: “In de ochtend verwerken we zo’n driehonderd telefoontjes via de centrale.”

Doorkiesnummer

Het bedrijf uit het Drentse Zuidlaren is gespecialiseerd in financiële zorgverlening, waaronder beschermingsbewind voor mensen die tijdelijk of in het geheel hun eigen financiën niet kunnen verzorgen. Telefoontjes komen veelal in de ochtend binnen. Op welke plek de medewerkers deze oproepen aannemen, maakt al lang niets meer uit. Medewerkers die thuiswerken, zijn bereikbaar op hun doorkiesnummer via een app op hun telefoon. De telefoniste van Kompas Zuidlaren ziet met één blik welke medewerkers wel of niet aanwezig zijn. En is zo’n medewerker aanwezig, maar nog middenin een ander telefoongesprek? Dan ziet ze dat ook.

InBusiness ICT maakte deze manier van werken mogelijk. Medewerkers van Kompas Zuidlaren loggen in op de app en zijn bereikbaar via een doorkiesnummer. Kooi legt uit: “Deze doorkiesnummers communiceren we heel bewust. Kent een klant het doorkiesnummer niet? Dan wordt diegene verbonden met de telefoniste. Met de doorkiesnummers ontzien we de telefoniste én helpen we de klant snel verder.”

Meerdere devices

Sinds we te maken hebben met de coronacrisis, zijn de medewerkers van Kompas Zuidlaren actief gaan beeldbellen met klanten. Het is één van de mogelijkheden binnen flexseating. Een tool die ervoor zorgt dat medewerkers op meerdere devices tegelijkertijd bereikbaar zijn: op de vaste telefoon, via de laptop en de mobiele telefoon. Is één van deze drie in gebruik, dan kunnen medewerkers ook op geen van de andere apparaten worden gebeld. Alle medewerkers van Kompas Zuidlaren kunnen zich als gebruiker van flexseating aanmelden op toestellen, die als flexseating zijn ingericht.

Het voordeel van een stevige crisis noemt Kooi het gegeven dat snel geschakeld moet worden. “De vrijdag voor de lock down waren wij al ingericht op thuiswerken. Je weet welke stappen je op dat moment moet zetten. De maandag na het aankondigen van de lock down kon iedereen meteen vanuit huis aan de slag.”