“Wij zijn net zo goed bereikbaar als pre-corona”

Terug naar overzicht

Wat Marcel Kooi van Kompas Zuidlaren betreft, zouden mensen niet wakker hoeven liggen van financiële vragen en zorgen. De financieel zorgverlener uit Drenthe helpt mensen met het regelen van hun financiën op het moment dat zij dat tijdelijk of helemaal niet meer zelf kunnen.

Een goede communicatie met klanten is voor Kooi en zijn medewerkers het allerbelangrijkste.

Partij voor betrouwbare telefonie

Als financieel zorgverlener helpt Kompas Zuidlaren voornamelijk mensen die te maken hebben met dementie, psychiatrische problematiek of een verstandelijke beperking. Een goede communicatie met klanten heeft volgens Kooi alles te maken met vertrouwen. “In ons werk hebben ook wij een betrouwbare partner nodig die ons helpt en ondersteunt. Ons kantoor kent zo’n vijftig medewerkers, met weinig staf en management. We zijn geen technische mensen en dat maakt ons afhankelijk van een derde partij als het gaat om betrouwbare telefonie.”

Als eigenaar van Kompas Zuidlaren weet Kooi inmiddels dat goedkopere leveranciers van telefonie weliswaar prima kunnen zijn, maar niet passen bij zijn organisatie. In Zuidlaren hebben ze een partner nodig die een stapje extra zet als het gaat om dienstverlening. “Onze klanten hebben geen verschil gemerkt in onze dienstverlening tijdens de coronacrisis. We zijn altijd bereikbaar. Daarnaast zijn we gestart met beeldbellen. InBusiness ICT heeft dat mogelijk gemaakt.”

Code rood

In Nederland kregen we aan het begin van dit nieuwe jaar in korte tijd twee keer te maken met code rood. Ook op die maandagochtenden kon Kompas Zuidlaren volledig operationeel blijven, zonder één medewerker op kantoor. “We werken letterlijk met een telefooncentrale vanuit huis.”

Duurzame inzetbaarheid

Nog steeds hebben we te maken met de gevolgen van de coronacrisis en daardoor komt tachtig procent van de medewerkers van Kompas Zuidlaren niet naar kantoor. Kooi vertelt dat sommige medewerkers dat liever wel zouden doen. “Mensen missen het praatje bij het koffiezetautomaat en de interactie op andere momenten. Thuiswerken is in het voordeel van de mens als je kijkt naar duurzaamheid. We hoeven immers de weg niet meer op. Wel moet er sprake zijn van een gezond evenwicht. Want naast duurzaamheid gelet op het milieu, hebben we ook te maken met duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Dat is maatwerk.”

Bereikbaarheid

Afgelopen jaar maakte Kompas Zuidlaren opnieuw het besluit om met InBusiness ICT samen te werken. De reden zit ‘m vooral in de bereikbaarheid van de ICT-dienstverlener. “Lopen we tegen een probleem aan, dan zijn ze er meteen voor ons. Het systeem draait feilloos, maar als gevolg van een update bijvoorbeeld kunnen we ergens tegenaan lopen. Ja, we zijn heel gelukkig met het besluit om weer samen te werken.”