Dit programma laat zien hoe jullie je tijd besteden

Terug naar overzicht

Thuiswerken? Voor de meeste werknemers was het eerst vooral uitzondering in plaats van regel. Nu lijkt het een echt blijvertje, voor de langere termijn. Thuiswerken zorgt ook voor uitdagingen in organisaties.

Hoe bewaak je de balans tussen werk en privé? Hoe faciliteer je inzicht in productiviteit en welzijn? Hoe zorg je voor verbondenheid? Microsoft Workplace Analytics helpt je te begrijpen hoe jouw organisatie zijn tijd besteedt.

Workplace Analytics kijkt hoe groepen samenwerken in de hele organisatie. Deze inzichten ondersteunen jouw organisatie met de uitdagingen rondom werken op afstand. Het is een krachtig hulpmiddel voor zakelijke besluitvormers, gebaseerd op data. Hoe spenderen medewerkers hun tijd en met wie? Deze inzichten stellen business leaders in staat om strategieën te (her)formuleren voor sales, medewerkersbetrokkenheid en productiviteit.

Een overzicht van metrics

Een hoeveelheid statistieken en data kan ook een valkuil zijn. Waar begin je? Explore in Workplace Analytics geeft snel meer inzicht. We zetten enkele belangrijke inzichten op een rij:

  • Week in the life geeft een samenvatting van de dagelijkse samenwerking in de organisatie. Hoeveel vergaderingen zijn er, intern en extern? Hoeveel wordt er na kantooruren nog gewerkt? En hoeveel tijd wordt er gespendeerd aan e-mail?
  • Meetings overview geeft je meer inzicht in vergaderingen binnen jouw organisatie. Hoeveel tijd besteden jullie aan vergaderingen en op welke afdelingen? Worden e-mails verzonden door mensen die in vergaderingen zitten?
  • Management and coaching geeft een beeld van de samenwerking tussen leiders, managers en medewerkers. Zo kan je groepen indelen in categorieën zoals micromanagement versus zelfstandigheid en teveel coaching versus te weinig coaching.
  • Internal networks toont de netwerkverbindingen tussen verschillende mensen binnen een bedrijf, bijvoorbeeld tussen de verkoopafdeling en de afdeling personeelszaken.
  • External collaboration geeft een overzicht van de netwerkpatronen van medewerkers met mensen buiten het bedrijf.
  • Teams collaboration toont inzichten en communicatietrends over hoe medewerkers Teams gebruiken voor communicatie en samenwerking.
  • Peer analysis helpt om unieke samenwerkingspatronen te ontdekken, waar succesvolle medewerkers gebruik van maken. Deze inzichten kan je vervolgens voor jouw hele bedrijf gebruiken.

Workplace Analytics + MyAnalytics

Waar Workplace Analytics overkoepelend kijkt naar jouw organisatie, kijkt MyAnalytics naar jouw persoonlijke situatie. Zo krijg je meer inzicht in werkpatronen en helpt het platform je om slimmer te werken dankzij inzichten en tips. En wil je het beste van beide werelden? Dan combineer je Workplace Analytics met MyAnalytics. Met de plannenfunctie zet je jouw inzichten direct om in een gerichte aanpak. Er zijn gerichte adoptieplannen beschikbaar voor het verminderen van de vergaderdruk, het vergroten van de focustijd en het behoud van de balans tussen werk en privéleven. Door de functie Plannen te gebruiken, kan je bijvoorbeeld:

  • Groepen identificeren waar effectiever kan worden gewerkt. Groepen kunnen bijvoorbeeld te maken krijgen met overmatige druk door vergaderingen, gebrek aan focustijd of gebrek aan balans tussen werk en privéleven.
  • Plannen maken gedurende 12 weken voor geïdentificeerde groepen.
  • Meet de voortgang van het plan terwijl het aan de gang is en de ROI van het plan nadat het is voltooid.

Workplace Analytics & Privacy

Ben je bewust van de rechten van werknemers in het gebruik van Workplace Analytics. Workplace Analytics biedt besturingselementen die beheerders kunnen gebruiken om het product overeen te laten stemmen met de toepasselijke wet- en regelgeving, voorschriften en bedrijfsbeleid. Jouw organisatie kiest welke gegevens je wilt gebruiken in Workplace Analytics zodat de privacy van de werknemer is gewaarborgd.