5 office 365 tools die het leven van jouw organisatie makkelijker maken

Terug naar overzicht

Als werkgever ben je altijd op zoek naar quick wins voor bedrijfsprocessen. Je wil dat je werknemers zo efficiënt mogelijk kunnen werken. Gelukkig bestaan er steeds meer slimme technologieën die het leven van de organisatie makkelijker kunnen maken. Wij zetten 5 Office 365 tools voor je op een rijtje die het werkende leven gemakkelijker maken.

1. Sharepoint

Dit is een tool waarin je slimme processen kunt optimaliseren. Bijvoorbeeld het declaratieformulier. Vaak moeten werknemers hun bonnetjes verzamelen, in een excel document zetten, een mapje naar de werkgever brengen, die moet een handtekening zetten en daarna moet het door naar de administratie. Binnen Sharepoint kan dit allemaal geautomatiseerd worden, omdat iedereen met elkaar verbonden is en je precies ziet wie, wat wil. Verlofaanvragen, informatie over een nieuwe medewerker of de nieuwste updates rondom een sollicitatieprocedure: alles kan via Sharepoint.

2. Staffhub

Een handige tool waarin je eenvoudige personeelsplanningen kunt maken. Niet meer eerst op een rijtje zetten in Excel, vervolgens printen en daarna ophangen in de kantine; maar een eenvoudige tool die iedereen toegang geeft tot het rooster. Het is op ieder mobiel apparaat te downloaden.

3. Teams

Samenwerken binnen een bedrijf is steeds belangrijker. Niet alleen tijdens werktijd, maar ook daarbuiten. Met Teams kun je eenvoudig een samenwerkingspagina aanmaken, waarin je met elkaar zit en documenten kunt opslaan en delen. Maar je kunt ook e-mails koppelen, een gezamenlijke agenda beheren en even snel een berichtje sturen. Dit is ook heel handig bij projecten met externen: die kunnen gewoon toegevoegd worden en zo heb je een mooie plek om informatie centraal op te slaan en archiveren.

4. OneDrive

Altijd en overal toegang tot je bestanden? OneDrive is hiervoor dé tool. Je kunt daar bestanden opslaan, collega’s uitnodigen en toevoegen aan een specifiek document. Binnen OneDrive is ook versiebeheer, zo zie je precies wie er aan een document heeft gewerkt.

5. PowerBI

Met PowerBi kun je informatie en data eenvoudig omzetten in overzichten en schema’s. Op die manier houd jij overzicht over de data en cijfers. Dashboards, zien hoe de data wordt gebruikt en kijken naar het aantal websitebezoekers: je kunt alles koppelen aan PowerBI en op die manier een centrale omgeving hebben met een duidelijk overzicht over al jouw belangrijke data.

Meer weten? Neem dan eens contact op we vertellen je graag meer!