Overstappen op Cloud Telefonie: zo regel je dat

ISDN stopt per 1 september 2019 bij KPN en alle andere aanbieders. Wat nu? Jouw bedrijf stapt over op Cloud Telefonie. Dat gaat het bellende leven van jouw werknemers in ieder geval een stuk makkelijker en vaak goedkoper maken! Om de overstap nog soepeler te laten verlopen, regel je deze belangrijke zaken.

Stel de wensen voor telefonie vast

Je kunt uiteraard de huidige set up van vast en mobiel behouden, maar wil je de bereikbaarheid van je bedrijf verbeteren, kies dan voor een combinatie van vaste en mobiele telefonie. Of vervang de vaste aansluitingen door mobiele. Voor je een beslissing maakt, kijk je eerst goed naar wat elke werknemer nodig heeft. Een receptioniste zal graag een vaste telefoon hebben, maar iemand die continue onderweg is, zal liever een mobiele oplossing hebben.

Zeg het ISDN-contract op tijd op

Heeft jouw bedrijf een ISDN-abonnement? Zeg het tijdig op. Check of het om een ISDN1, ISDN2 of PSTN-abonnement gaat, deze stoppen per 1 september 2019. Na deze datum is jouw bedrijf simpelweg niet meer bereikbaar al je één van bovenstaande abonnementen hebt. Vergeet niet aan te geven dat je het huidige telefoonnummer wilt behouden, dit is aan te vragen bij je huidige provider.

Zorg voor voldoende bandbreedte

In tegenstelling tot ISDN werkt Cloud Telefonie volledig via internet en het zal rekening houden met voldoende internetsnelheid om te bellen zonder problemen. Ga daarnaast na wat voor andere zakelijke apps je gebruikt. Zo voorkom je een probleem met onvoldoende internet-bandbreedte.

Koop de juiste telefoontoestellen Cloud Telefonie is een Voice over-IP (VOIP) oplossing, dat betekent dat je gebruik moet maken van IP-toestellen, deze zijn geschikt voor gebruik via internet.

Zoek nieuwe PIN- en alarmoplossingen

Als de pin en het alarm ook via de ISDN-verbinding lopen, zoek dan op tijd een alternatief. Bij een relatief nieuw alarmsysteem is het meestal mogelijk om een doormelding via internet te doen. Voor pinnen kun je kiezen voor mobiel pinnen via 3G of 4G netwerk of PIN-over-IP via wifi of vaste internetverbinding.

Wil je meer informatie over hoe je Cloud Telefonie het beste toepast op jouw situatie? Klik hier voor meer informatie over Cloud Telefonie. Of neem contact met ons op via e-mail (verkoop@inbusiness-ict.nl) of bel ons gerust op het telefoonnummer +31591646122.